Vänligen läs noga igenom våra köpvillkor innan du handlar.


Leverans

Vi tillämpar sms-avisering. När paketet anlänt till utlämningsstället får du en sms-avisering. Eftersom din beställning innehåller plantor är det viktigt att du hämtar ut paketet direkt, helst redan samma dag.’

Paket som väger över två kilo levereras till ombud. Paket som väger två kilo och därunder kommer till din leveransadress. Posten lämnar paketet vid dörren om ingen är hemma.

Var noggrann med att ange korrekt mobilnummer för att få sms-avisering av din leverans. En del plantor klarar inte att vänta på brevavisering som sker först efter en vecka.

Vi levererar plantor inom en radie av fyra mil från vår adress efter överenskommelse. Erforderlig miltaxa gäller och framkörningsavgift tillkommer.

Om du bor inom några mils avstånd kanske du tycker det är smidigt att själv komma och hämta upp plantorna. Då väljer du alternativet “Kom och hämta själv i vår butik” under fraktalternativ i kassan och vi bestämmer en tid via e-post.

Leveranstid

I normalfallet levererar vi din order när alla dina produkter finns i lager. Oftast finns allt att leverera till den vecka du har angett i webbshopen. I annat fall hör vi av oss till dig.

Tänk på att levande växter måste hämtas ut hos ombud och tas omhand omgående för att hålla samma goda kvalitet som när de packades ner och skickades. Vi eftersträvar att leverera dina växter i början av veckan för att säkerställa att de inte behöver bli liggande hos ditt ombud över en helg. Om du har speciella önskemål om leverans är du alltid välkommen att göra en notering i din beställning eller höra av dig till oss, antingen via kontaktformuläret eller via mejl på hej@perennfolket.se så gör vi vårt bästa för att möta dina önskemål.

Välja leveransvecka

Vi skickar din order när alla produkter finns i lager eller om du önskar dela upp din order. Om det blir två pakettillfällen blir det två frakter. När du har plantor i varukorgen kommer du automatiskt att få välja en leveransvecka ”Möjlig leveransvecka”. Då kan du i lugn och ro planera din tid för plantorna.

Om du vill komplettera din beställning

Fram till onsdagen före din leveransvecka kan du lägga till kompletterande beställningar.  Det gör du genom att i kassan uppge bifogade kupongkod. Med den kommer frakten räknas bort och kundtjänst se att din beställning ska paras ihop med en tidigare aktiv beställning. Om din komplettering påverkar din leveransvecka flyttas hela beställningen till närmast möjliga vecka om du inte valt eller meddelat annat till kundtjänst. Senast valda leveransvecka gäller. Kupongkod: SAMLEV

Om du vill ha vissa perenner tidigare kan du köpa till extra frakt

Du kan om du vill köpa till en extra frakt. Säg att du har 10 olika perenner i din varukorg. Då kan du välja att köpa till en extra frakt för de perenner som finns tillgängliga direkt och en extra frakt för det som finns vecka 12 och vecka 20.

Frakt

Vi debiterar som lägst 99 SEK per 2 kg i frakt och uppåt. Du kan se vad din frakt kommer att kosta i kassan innan du lägger din beställning. Ibland går det inte att packa för många plantor i ett paket, det kan därför hända att vi delar din beställning i två eller flera paket. Vänligen observera att vi måste ta ut en expeditionsavgift på 80kr vid beställningar under 200kr.

Postpaket, upphämtning eller utkörning

Du kan välja mellan vanlig frakt med postpaket, att själv hämta upp dina plantor eller få dem utkörda till en kostnad baserat på kilometer och framkörningsavgift.

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad skall du inom skälig tid (senast nästa dag) kontakta oss samt skicka bilder på förstört material. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören.

Returer

Om behov av Retur eller Ångrat köp skulle uppstå gäller följande:

För levande växtmaterial som tar skada av att hanteras flera gånger gäller inte ångerrätten (efter att de lämnat vårt lager). Innan varorna lämnat vårt lager kan du avboka din beställning. Det går alltså inte att skicka en vara i retur (detta gäller dock ej vid reklamation av felaktig eller skadad vara). Kontakta oss direkt exempelvis via mail hej@perennfolket.se eller via kontaktformuläret samt skicka bilder på det skadade materialet senast nästa dag efter leverans.

Priser och betalningsvillkor

Skicka gärna en förfrågan innan du lägger din beställning för att få veta mer säkert om plantan finns i lager. Minsta ordervärde är 100kr.

Du kan välja att betala med Swish eller Bankgiro. Kontakta oss isåfall via e-post hej@perennfolket.se

Klarna Faktura

Perennfolket.se anlitar Klarna (Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431) för hantering av fakturor. Detta innebär att du alltid får varan levererad innan du betalar och du har 14 dagars betalningstid.

Med Klarnas kassasystem Check-out utgår ingen faktureringsavgift. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna Konto

Klarna Konto innebär att du kan delbetala från 50 kr per månad. Förutom att du alltid får dina varor levererade innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan leverarad innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Du betalar första gången i slutet av nästkommande månad
  • Klarna tar ut en aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Frakt och betalning samt handpenning vid större leveranser

Vid köptillfället kommer vi överens via epost om hur du vill ha din leverans. Det kan gälla helpall, halvpall eller “lösa” kartonger. Vi levererar med Postnord och följer deras prislista. Om köpbeloppet inklusive frakt överstiger 2 500kr behöver du betala 50% i handpenning på hela beloppet som du betalar via av oss levererad faktura, betalningsalternativ Bg eller Swish. Resterande belopp faktureras dig med förfallodatum veckan innan du har valt att ta emot försändelsen. Om du väljer pall med hemleverans får du ett sms och/eller eller epost från Postnord före leveransen så att du kan ta emot ditt kolli. Om du väljer att ta emot “lösa” paket med hemleverans blir du även då kontaktad via sms / epost för att komma överens om tid då paketen ska levereras. För att båda ovanstående alternativ ska fungera avser att det finns en farbar väg fram till din dörr.

Reklamation och returer

Ångerrätt

Vi hoppas naturligtvis att du ska vara nöjd med de varor du beställt. Du kan alltid ångra din beställning innan varorna har lämnat vårt lager. 

För levande växtmaterial som tar skada av att hanteras flera gånger gäller inte ångerrätten (efter att de lämnat vårt lager). Innan varorna lämnat vårt lager kan du avboka din beställning.

Kontakta oss exempelvis via mail hej@perennfolket.se eller via kontaktformuläret.

Avboka din beställning

Om du vill avboka din beställning kontaktar du oss på hej@perennfolket.se snarast möjligt. Om vi inte har skickat din beställning kan du avboka utan kostnader.

Reklamation

Vårt mål är att du ska vara nöjd och att du ska lyckas med dina växter. Om din beställning mot förmodan skulle vara skadad eller felaktig, ber vi dig att kontakta oss med bifogade bilder på hej@perennfolket.se så snart som möjligt, dock senast nästföljande arbetsdag.

Skicka inte tillbaka något till oss utan att kontakta oss först. Reklamera inte hos posten, det gör vi vid behov!

Följande gäller vid reklamation av växter:

  • Om antalet reklamerade växter gäller en liten del av antalet växter i beställningen så ersätter vi med ett presentkort på plantornas värde + 30SEK. Du kan naturligtvis alltid välja återbetalning.
  • Om antalet reklamerade växter gäller en avgörande del av antalet växter i beställningen så skickar vi nya växter.
  • Om reklamationen gäller produkter som du inte fått i din leverans så ska du meddela detta senast inom 8 dagar.
  • Efter säsong eller om varan är slutsåld får du pengarna tillbaka om du inte vill välja något annat ur vårt sortiment.

Vi ersätter dig för returfrakten av fellevererade/skadade varor, enligt leverantörens frakt/portokostnader för försändelsen. Vi står även för eventuell ersättningsleverans. Vid eventuell tvist som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras beslut.

Ej uthämtade försändelser

Beställningar med växter som inte hämtas ut debiteras fullt ut eftersom de inte klarar denna hantering. Övriga ej uthämtade försändelser debiteras med våra kostnader för frakt, emballage och hantering och alltid minst 300 SEK.

Kontaktuppgifter

Perennfolket

Org.nr
780518-3907

E-post
hej@perennfolket.se

Postadress
Perennfolket
Linneröd 6768
26493 Klippan

Returadress
Perennfolket
Linneröd 6768
26493 Klippan

Shopping cart0
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • Rating
  • Price
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Jämför